مهر خاموشی بر درد مهره های کمر

مهر خاموشی بر درد مهره های کمر (1)


درمان دردهای شدید شامل مصرف دارو و انجام روش هایی است که در کلینیک ها و یا بیمارستان ها ارائه می شود. از آنجایی که داروهای تسکین دهنده درد عوارضی دارند، مصرف طولانی مدت آن ها با مشکلاتی همراه است.

بهترین جایگزین برای تسکین دهنده های مشکل ساز

مصرف دارو به طور مداوم محدودیت های خاصی را برای بیمار ایجاد می کند. بیمار در صورت نیاز به مصرف هر نوع داروی دیگر باید ابتدا با پزشک مشورت کند. مصرف مداوم داروهای تسکین دهنده مشکلات و وابستگی هایی را در شخص ایجاد می کند. استفاده از درمان های جدید و بی خطر، به بیماران در تمام گروه های سنی توصیه می شود. خوشبختانه برای درمان دردهای شدید مانند کمر درد، دیسک درد، شانه درد و زانو درد، روش های بی خطر و بدون عوارضی در کلینیک های کنترل و درمان درد ارائه می شود. تکنیک های متنوعی مانند مانند اوزن تراپی، دیسکوژل و بلوک اعصاب درد برای این منظور وجود دارد. بلوک عصب درد، یکی از درمان های موفقیت آمیز کمر درد شدید ناشی از التهاب مفصل فاست است.

مشکلات مفصل فاست

اختلالات مفصل فاست کمر، از شایع ترین مشکلاتی هستند که منجر به گردن درد و از کار افتادگی بیماران می شوند. علائم و نشانه های مشکلات مفصل فاست گردنی و کمری بسیار شبیه به علائم دیسک کمر، عفونت، شکستگی مهره ها یا پارگی عضلات ستون فقرات هستند. گاهی اوقات مشکلات مربوط به مفصل فاست برای بیمار بسیار سخت و طاقت فرسا می شود.

این مطلب را از دست ندهید!
التیام دردهای سرطانی
درمان کمر درد با امواج رادیویی
درمان کمر درد با امواج رادیویی

اعصاب تغذیه کننده مفصل فاست

اعصابی که از طناب عصبی منشعب می شوند از مفصل فاست عبور می کنند. این اعصاب در تمام بدن انتشار پیدا می کنند تا فعالیت ها و حرکات بدن را کنترل و اطلاعات حسی را دریافت کنند. این ها در واقع ریشه های عصبی نامیده می شوند. اعصاب کوچکی نیز به نام اعصاب میانی (medial branches) وجود دارند که از مفصل فاست تغذیه می شوند و پیام درد را از مفصل فاست به مغز هدایت می کنند. این اعصاب مسئول درد مفصل فاست هستند. درد مفصل فاست نشان دهنده تحریک و التهاب این مفصل است.

بلوک عصب میانی برای تشخیص و درمان درد مفصل فاست

بلوک عصب میانی به معنی تزریق داروی بی حسی در نزدیکی عصب میانی متصل به مفصل فاست است. برای درمان درد، تزریق اغلب در سطوح مختلف ستون فقرات انجام می شود. اگر بعد از تزریق کاهش چشمگیری در درد بیمار ایجاد شود، به این معناست که مفصل فاستی که هدف تزریق قرار گرفته است، عامل درد بیمار بوده است.

تخریب عصب میانی مفصل فاست با امواج رادویی

در تخریب عصب با امواج رادیویی از حرارت برای از بین بردن عصب انتقال دهنده پیام درد (عصب درد) به مغز استفاده می شود. هدف از انجام این کار، قطع کردن سیگنال عصبی به مغز است به طوری که سایر فعالیت های اعصاب از جمله حس ها و پیام های حرکتی طبیعی حفظ شود.

منابع

http://www.mayoclinic.org/
http://www.nilpain.org/
http://www.medicinenet.com/
http://familydoctor.org/
http://www.drugs.com/
http://www.drugdangers.com/

‫0/5 ‫(0 نظر)
اشتراک گذاری مطلب: