عرق کردن کودک و نوزاد نشانه چیست؟

عرق کردن کودک و نوزاد نشانه چیست؟

عرق کردن کودک و نوزاد رایج و طبیعی است. زیرا بدن آنها به اندازه کافی بالغ نیست تا دمای بدنشان  را تنظیم کنند و هنوز در حال یاد گیری برای تنظیم دمای بدنشان هستند. هرچه نوزاد وکودک رشد می کند و قادر به تنظیم دمای بدنشان می شوند و به طور کلی کمتر اتفاق می افتد که کودک و نوزاد دچار هیپرهیدروز شده باشند. کودکان همچنان که بزرگتر می شوند، این مشکل در آنها رفع می شود. اما اگر عرق کردن همراه با تب باشد ممکن است نشانه ای از عفونت و یا سرما خوردگی باشد که لازم است به پزشک اطفال مراجعه شود. نوزادانی که به بیماری مادرزادی قلب مبتلا هستند تقریباً تمام وقت عرق می کنند. زیرا بدن آنها در تلاشند برای جبران مشکل، خون بیشتری را پمپاژ کنند.

همچنین این  نوزادان، در خوردن غذا مشکل دارند و هنگام غذا خوردن شروع به عرق کردن می کنند. علائم دیگر ممکن است شامل رنگ مایل به آبی و تنفس سریع و کم عمق باشد.

در بیشتر موارد تعریق کودک و نوزاد جای هیچ نگرانی نیست و اغلب یک تنظیم ساده مانند پایین آمدن دمای اتاق یا لباس پوشیدن کودک در لایه های کمتری تمام چیزی است که لازم است، انجام دهید تا کودک عرق نکند. اما اگر اگر علاوه بر تعریق، متوجه هر یک از این علائم دیگر نظیر خس خس کردن، مکث طولانی در بین نفس در هنگام خواب و خرناس ، مشکل در غذا خوردن و مشکل در به دست آوردن وزن معمولی و طبیعی شدید حتما برای درمان تعریق زیاد بایستی به پزشک مراجعه شود.

این مطلب را از دست ندهید!
جراحی سمپاتکتومی توراسیک: کاربردها و عوارض

عرق کف دست و پا بعد از بلوغ

اگر عرق کف دست و پای کودک  بعد از بلوغ اتفاق بیافتد و ممکن است در طول زندگی آنها نیز ادامه داشته باشد. این نوع تعریق اغلب ژنتیکی است و می تواند از والدین به فرزندانشان منتقل شود. با این وجود تعریق همچنین می تواند توسط برخی موارد مثل استرس در هنگام امتحانات و انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی نیز ایجاد شود.

‫2.7/5 ‏‫(3 نظر)‬
اشتراک گذاری مطلب: