هفت راهکار برای پیشگیری از کمر درد

هفت راهکار برای پیشگیری از کمر درد

با استفاده از روش های زیر از کمر خود محافظت کنید:

ورزش کردن

عضلات نیرومند، نقش محافظتی برای ستون فقرات ایفا می کنند و جلوی وارد شدن آسیب به آن ها را می گیرند. ورزش های ملایم و هوازی مانند پیاده روی، جریان خون را در ستون فقرات بالا می برند. افزایش جریان خون با افزایش مواد غذایی مفید و آب رسانی به دیسک کمر همراه است.
 درمان کمر درد back-pain-exercise

طرز صحیح نشستن و ایستادن را یاد بگیرید

قرار گرفتن در وضعیت های نامناسب، فشار زیادی به کمر وارد کرده و اوضاع دیسک کمر آسیب دیده را وخیم تر می کند. انحناهای طبیعی ستون فقرات را با نشستن روی صندلی های ارگونومیک حفظ کنید. تایمر گوشی همراه خود را تنظیم کنید که به طور منظم، صحیح نشستن را به شما یادآوری کند.

وسایل سنگین را به درستی از زمین بلند کنید

حتی افراد جوان، سالم و نیرومند اگر یک وسیله سنگین را به طرز نادرستی از زمین بلند کنند، به کمر خود آسیب جدی وارد می کنند.
backpain کمر درد
backpain کمر درد

هوشمندانه ورزش کنید

حتی اگر شما ورزشکاری با عضلات قوی باشید، باز هم یک حرکت اشتباه در ورزش ممکن است به کمر شما آسیب وارد کند. اگر به رشته ورزشی خاصی علاقه مند هستید، در مورد مشکلات بالقوه ای که این رشته ورزشی ممکن است به شما وارد کند، تحقیق کنید.

به اوضاع سلامتی خود اهمیت دهید

ستون فقرات انعکاس دهنده وضعیت کلی سلامت بدن است. تمام توصیه های عمومی سلامت، برای سلامتی ستون فقرات نیز صدق می کنند. به طور مثال برای جلوگیری از کمر درد لازم است آب کافی بنوشید و از مصرف الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید!
تنگی کانال نخاعی چیست؟ علل، علائم و روش های درمانی

افرادی که زیاد مسافرت می کنند بخوانند

مسافرت با هواپیما و اتومبیل باعث آسیب جدی به کمر می شود. در مورد این که چگونه از سوانح رانندگی جلوگیری کنید، آموزش ببینید و همواره راه هایی برای فرار از موقعیت های خطرناک در رانندگی، در ذهن داشته باشید.

حرکات کششی انجام دهید

حرکات کششی ساده باعث برداشته شدن فشار وارد بر لگن می شود و به تسکین کمر درد کمک می کند.
backpain کمر درد
بیشتر بخوانید:
توصیه‫ هایی برای دوری از کمردرد‬
آرتروز را با ورزش شکست بدهید
چگونه درد گردن را تسکین دهیم؟
روش هایی برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز

منبع

http://www.spine-health.com/

‫0/5 ‫(0 نظر)
اشتراک گذاری مطلب: